Horizon Motor Reizen logo Logo Horizon Motor Reizen
  • Kalender groepsreizen
  • Ervaringen
  • Webshop
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
  • flag-nl
    • flag-nlNederlands
    • flag-nlEnglish
  • Mijn account
  • Individuele reizen
  • Groepsreizen
  • Trainingen

Horizon Motor Reizen - Algemene Voorwaarden

 

1. Boekingen

1.1. Het maken van een boeking
Het afsluiten van een reisovereenkomst gebeurt via het boekingsproces op de website. Iedere reis heeft een eigen boekingspagina, waarin alle gegevens kunnen worden ingevuld. Er kan ook worden gekozen voor een telefonische boeking, waarbij je telefonisch akkoord geeft dat Horizon Motor Reizen een boeking mag maken. De gegevens worden dan telefonisch voor je ingevuld. Horizon Motor Reizen zal je vragen akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Na het voltooien van een boeking, ontvang je binnen enkele minuten een boekingsbevestiging per e-mail.

1.2. Individuele reizen boeken
Individuele reizen zijn bij ons het gehele jaar te boeken. Horizon Motor Reizen heeft voor individuele reizen geen kamers op voorhand gereserveerd. Na ontvangst van een boeking, worden de overnachtingen (en eventuele toevoegingen) gereserveerd. Het kan voorkomen dat een hotel geen standaard beschikbaarheid heeft, waardoor jouw reis niet door kan gaan. We zullen je dan informeren over de alternatieve mogelijkheden. Het kan ook zijn dat we een voorstel krijgen voor een luxere kamer met een meerprijs of dat we de beschikbaarheid opvragen bij een vergelijkbaar hotel, waarbij de kamerprijzen hoger zijn. Wij zullen dan altijd eerst contact met je opnemen, voordat we de boeking voortzetten.

1.3. Boeken van extra overnachtingen
Bij veel van onze reizen bieden wij de optie om extra overnachtingen voor en/of na de reis te boeken. Deze opties kun je aanvinken in het boekingsproces. De data voor deze extra overnachtingen worden voor en na de gekozen reisdata gepland. Voor deze extra overnachting(en) zijn nog geen kamers gereserveerd, het kan dus zijn dat het hotel hiervoor geen beschikbaarheid heeft. Horizon Motor Reizen zal je dan hierover informeren en indien mogelijk een alternatief aanbieden.

1.4. Controleren van gegevens
Bij het maken van een boeking, vertrouwen wij er op dat je jouw persoonlijke gegevens correct invult. Indien gegevens niet juist zijn, kan dit consequenties hebben voor jouw reis en zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele extra kosten. Indien wij gegevens voor de vertrekdata van jouw reis dienen te wijzigen, zullen hier wijzigingskosten (zie 2.1) voor gerekend worden. Vooral bij reizen inclusief motortransport, vliegtickets, ferryovertochten, etc. is het van belang dat alle gegevens naar juistheid zijn ingevuld. Indien een externe partij wijzigingskosten vraagt voor het wijzigen van gegevens, dan zullen deze kosten aan de klant worden doorgerekend bovenop de wijzigingskosten die wij als Horizon Motor Reizen in rekening brengen. 


2. Wijzigingen

2.1. Wijzigingen toepassen op een boeking
Indien er na het maken van een definitieve boeking nog een wijziging plaatsvindt, dan worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Standaard wordt hier €50,- per wijziging voor gerekend. Dit zijn de kosten voor de administratieve handelingen als gevolg van de wijziging. Wijzigingen die toegepast kunnen worden zijn bijvoorbeeld: het toevoegen van een persoon, bijboeken of annuleren van een extra overnachting, wijzigen van de reisdata*, wijzigen van persoonsgegevens, paspoortgegevens of kenteken, enz.

*Let op: dit kan enkel tot de 42e dag voor vertrek. Indien het betrekking heeft tot het verminderen van het aantal reizigers of andere kleine wijzigingen. Het veranderen van de reisdata is vanaf dit moment niet meer mogelijk. Vanaf de 42e dag gelden de annuleringsvoorwaarden.

2.2. Omboeken van een reis
Het is tot de 42e dag voor vertrek mogelijk om de reis om te boeken. Dit is enkel toegestaan naar een andere periode in het huidige jaar. Het is toegestaan om een groepsreis om te boeken naar bijvoorbeeld een individuele reis.

 

3. Annuleringen

3.1. Annuleringen vanuit Horizon Motor Reizen
Indien hotels, ferrymaatschappijen, vliegmaatschappijen of andere derden met betrekking tot jouw reis geen beschikbaarheid hebben, kan het zijn dat jouw reis in overleg geannuleerd wordt door Horizon Motor Reizen. In dit geval zal je het reeds betaalde bedrag van de reis terug ontvangen.

Indien Horizon Motor Reizen jouw reis annuleert wegens nalatigheid van de restantbetaling, zal Horizon Motor Reizen de reeds betaalde aanbetaling als annuleringskosten in rekening brengen. Wanneer er bij de accomodatie(s) en/of eventuele additionele reiseigenschappen meer kosten zijn gemaakt dan deze aanbetaling dekt, zal er een aanmaning volgen. 

Mocht Horizon Motor Reizen een reis of training annuleren in verband met overmacht (denk hierbij bijvoorbeeld aan een natuurramp, onzekere situatie in het land, negatief reisadvies, uitbraak ziekte) dan wordt er per boeking bekeken welke kosten er gemaakt zijn en of er een deel van de reissom wordt terug betaald aan de klant. In alle gevallen zal er €50,- administratiekosten in rekening gebracht worden per boeking.

3.2. Annuleringen vanuit de boeker en/of medereiziger(s)
Met het voltooien van het boekingsproces via de website of via het maken van een telefonische boeking, is er sprake van een definitieve boeking met betalingsplicht. Bij aankoop van reizen heb je geen recht op 14 dagen bedenktijd. Voor meer informatie, klik hier.

Indien je door omstandigheden de reis dient te annuleren, dan dient dit altijd schriftelijk te gebeuren per e-mail naar info@horizonmotorreizen.nl. Annuleringen worden enkel verwerkt tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag van 9:00 – 16:00. Een annulering buiten dit tijdsbestek zal worden behandeld op de eerstvolgende werkdag tijdens eerder genoemde uren.

3.3. Annuleringskosten
Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd, zijn voor iedere reiziger annuleringskosten van toepassing. De kosten zijn afhankelijk van de totale reissom en het tijdstip van annuleren. We hanteren de volgende voorwaarden:
● bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
● bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom, mits niet lager dan de aanbetaling;
● bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom, mits niet lager dan de aanbetaling;
● bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom, mits niet lager dan de aanbetaling;
● bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 7de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom; mits niet lager dan de aanbetaling;
● bij annulering vanaf de 7de dag (inclusief): de volle reissom.

Indien een reisovereenkomst niet tijdig geannuleerd wordt en Horizon Motor Reizen dient extra kosten te maken zoals een no-show toeslag vanuit een derde organisatie, dan zullen deze kosten worden doorberekend aan de boeker(s).

3.4. Additionele annuleringskosten
Indien een reis is samengesteld uit meerdere onderdelen, zoals een geboekte vlucht, motortransport, een ferryovertocht en/of huurmotor(en), waarop verschillende annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn, hanteren we additionele annuleringskosten. Per geboekt onderdeel, zullen de toegepaste annuleringskosten vanuit de leverancier door worden berekend bovenop de eerder genoemde annuleringskosten in 3.3. Horizon Motor Reizen zal je over de additionele annuleringskosten informeren.

3.5. Vergoeding bij het beëndingen van een reis
Indien de reiziger de reis voortijdig afbreekt, ongeacht de reden (bijvoorbeeld op eigen initiatief, bij ziekte, een ongeval of andere omstandigheden), bestaat er geen recht op restitutie van (een deel van) de reissom vanuit Horizon Motor Reizen. Je kunt ons vragen om administratieve medewerking van een creditnota die je kunt indienen bij jouw reisverzekering.

 

4. Groepsreizen

4.1. Minimaal aantal deelnemers groepsreis
Voor onze groepsreizen geldt een minimaal aantal deelnemers van 15, anders zijn wij genoodzaakt te reis te annuleren. Als op de boekingspagina van de reis een ander aantal vermeld staan, dan is dit aantal leidend. Indien een reis niet voldoende deelnemers heeft, heeft Horizon Motor Reizen het recht deze groepsreis te annuleren. In overleg met de klant wordt er naar een passend alternatief gezocht. Zo kun je in de meeste gevallen de reis toch maken, op individuele basis zonder reisbegeleider, of de volledig betaalde reissom terug ontvangen.

4.2. Kamerindeling bij groepsreizen 
De kamerindeling die wij hanteren bij groepsreizen zijn op basis van de gekozen kamerindeling bij het voltooien van het boekingsproces. Indien je kiest voor een tweepersoonskamer (op indeling), dan kan het zijn dat deze kamer niet over gescheiden bedden beschikt.

Bij het maken van een boeking op een tweepersoonskamer op indeling, ga je akkoord met het volgende: je kiest ervoor dat je bij een andere deelnemer van deze reis op de kamer wordt ingedeeld, die ook deze optie heeft gekozen. Het kan ook zo zijn, dat de kamer niet over gescheiden bedden beschikt. Indien er geen andere deelnemer is, waarmee je de kamer kunt delen, zal Horizon Motor Reizen de eenpersoonskamertoeslag van de betreffende reis in rekening brengen. Je ontvangt hiervan een e-mail ter informatie en vervolgens de factuur.

4.3. Reisbegeleiding
Tijdens onze groepsreizen is er minimaal één reisbegeleider van Horizon Motor Reizen aanwezig. Al onze reisbegeleiders zijn KNMV-gecertificeerd. 

4.4. Foto's en video's tijdens groepsreizen 
Alle tijdens de reizen gemaakte foto’s en video’s zijn eigendom van Horizon Motor Reizen en mogen in welke vorm dan ook gebruikt worden als promotie materiaal. Ook het beeldmateriaal dat in de Whatsapp-Groep van de reis wordt gestuurd, is eigendom van Horizon Motor Reizen.

 

5. Betalingen

5.1. Ontvangst factuur
Na ontvangst van jouw boekingsbevestiging, kan het tot 10 werkdagen duren tot je de factuur van Horizon Motor Reizen ontvangt. Op de factuur staat alle betalingsinformatie vermeld.

5.2. Aanbetaling en restantbetaling
Bij al onze reizen geldt een minimale aanbetaling van 20% van de reissom met een minimum van €200,-. Bij reizen die zijn samengesteld uit meerdere onderdelen hanteren wij een aanbetaling van 30% van de reissom. Dit zijn reizen met een geboekte vlucht, motortransport, een ferryovertocht en/of huurmotor(en).

De restantbetaling dient uiterlijk zes weken voor vertrek betaald te zijn.

5.3. Betalingswijze
Bij Horizon Motor Reizen is het enkel mogelijk om de reis te betalen via bankoverschrijving. Deze informatie vind je op de factuur van de door jou geboekte reis.

 

6. Voorwaarden vanuit Horizon Motor Reizen

6.1. Aansprakelijkheid
Alle reizigers bij Horizon Motor Reizen dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs voor hun desbetreffende voertuig. Reizigers die deelnemen aan onze motorreizen en trainingen, rijden ten alle tijde onder eigen verantwoordelijkheid, of deze nu individueel of in een groep rijden. Horizon Motor Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van ongevallen of andere schade. Iedere aansprakelijkheid van Horizon Motor Reizen voor immateriële, indirecte, gevolg-of bedrijfsschade is uitgesloten. Horizon Motor Reizen is niet aansprakelijk indien er sprake is van overmacht.

6.2. Accommodaties
Alle accommodaties die door Horizon Motor Reizen zijn vastgelegd voor de door jou geboekte reis, zijn met zorg geselecteerd. Als je voor een eenpersoonskamer kiest, is een toeslag verschuldigd. Deze toeslag is een compensatie voor de eigenaar van de accommodatie, omdat je als alleen-gebruiker vrijwel altijd een tweepersoonskamer bezet.

6.3. Tot slot
Horizon Motor Reizen doet haar uiterste best om jouw motorvakantie goed en zorgeloos te laten verlopen. Helaas kan het soms voorkomen dat je tijdens jouw reis met onvolkomenheden wordt geconfronteerd. Indien dit het geval is dien je hiervan terstond melding te maken bij de betrokken dienstverlener, zodat deze een passende oplossing kan treffen. De aansprakelijk voor Horizon Motor Reizen ex artikel 7:509 BW wordt beperkt tot maximaal 3 maal de betaalde reissom. Indien de tekortkoming niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van jouw reis, dien je dit onverwijld te melden bij Horizon Motor Reizen, via: +31 (0)493 320 235.


7. VZR Garant

Om te voldoen aan de wettelijk verplichte garantiestelling maakt Horizon Motor Reizen gebruik van de garantieregeling VZR Garant (www.vzr-garant.nl). U kunt dit controleren via de deelnemerspagina van de website van VZR Garant. Binnen de grenzen van de Garantieregeling (te vinden op de website van VZR Garant) is de garantie van VZR Garant van toepassing. In de Garantieregeling leest u op welk (reis)aanbod de garantie van VZR Garant exact van toepassing is en wat deze garantie inhoudt. Wanneer diensten door financieel onvermogen van Horizon Motor Reizen niet worden verleend, kunt u contact opnemen met VZR Garant, gevestigd aan de Torenallee 20, 5617 BC te Eindhoven, Nederland, via info@vzr-garant.nl of +31 (0)85 13 07 630.

Horizon Motor Reizen logo
VZR garant logo

Horizon Motor Reizen

  • Individuele reizen
  • Groepsreizen
  • Trainingen
Facebook Instagram Youtube

Vernieuwde reizen

  • Vercors
  • KNMV Openingstour Moezel
  • Eifel - Unica
  • Roadtrip Special
  • Schotland – North Coast 500

Onze selectie

  • Rondreis Roemenië
  • Luxemburg met Hemelvaart
  • Zuid-Noorwegen
  • Ducati - Rondreis Europa met fabrieksbezoek
  • Schotland - North Coast 500
  • Links
  • Sitemap
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy statement
  • Veelgestelde vragen
  • Inschrijven nieuwsbrief
  • Flyer downloaden
  • Website & online marketing door drie ⴾ digitaal
  • Individuele reizen
  • Groepsreizen
  • Trainingen
  • Kalender groepsreizen
  • Ervaringen
  • Webshop
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
  • Mijn account
  • flag-nlNL
  • flag-nlEN