Even geduld..
We zijn bezig met het bevestigen van je boeking.
Je wordt binnen enkele seconden doorgestuurd.
10 t/m 19 oktober 2026
Ontdek ik 10 dagen de mooiste routes van Noord-Vietnam, samen met collega-reisbegeleiders!
Dag 1 - Amsterdam vertrek
Op de eerste dag van de reis ontmoet je de andere reisbegeleiders op het vliegveld. Gezamenlijk stap je op het vliegtuig. Je kunt vanuit Amsterdam vliegen (via Frankfurt) naar Hanoi. Meestal is dit een middag / avond / nacht vlucht. Totaal 1,5 uur van Amsterdam naar Frankfurt en daarna 11 uur naar Hanoi. Het is ook mogelijk om zelf naar Frankfurt te rijden en vanuit daar rechtstreeks te vliegen. (Dit is vaak iets duurder,ondanks dat het een vlucht minder is.)
Vluchtprijs indicatie is ongeveer € 1000,- in economy class zonder stoelkeuze. Dit kun je naar eigen wens upgraden.
De indicatie voor zakgeld voor deze reis is € 200,- per persoon. Hiervan worden de lunch, avondeten, benzine, drankjes etc. van betaald voor de reisdagen op de motor. Dit bedrag dient op de eerste reisdag te worden voldaan bij de reisbegeider, dit kan via een tikkie of contant.
Dag 2 - Aankomst Hanoi
Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij arriveer je ‘s morgens of ‘s middags op de luchthaven van Hanoi. Het is dan nog een half uur rijden naar het hotel in het centrum van de oude stad. Je wordt bij de luchthaven opgehaald door een prive chauffeur. Het kan zijn dat bij aankomst je kamer nog niet gereed is (als je in de ochtend vroeg aankomt) maar dit proberen we ter plekke snel te regelen zodat je nog even kunt slapen (mocht je dat willen).
Daarna kun je vrij (of met de reisbegeleider) de stad in om het drukke leven in Hanoi te ervaren, een beleving op zich. 's avonds gaan we gezamenlijk eten in de stad.
Dag 3 - Hanoi - Nghia Lo
Vandaag halen we de motoren op en leg je al jouw bagage veilig in de volgwagen die de hele reis mee rijdt. Ook is er een monteur bij de reis aanwezig die er voor zorgt dat je motor in top conditie blijft tijdens deze reis.
Nadat iedereen een motor heeft gekregen rijden we vanuit de drukke hoofdstad richting het Noorden. Het eerste deel is nog druk met vrachtverkeer. Maar eenmaal op de smalle wegen langs de rode rivier is het rustig en is er veel te zien. In de middag komen we al in een heuvelachtig gebied terecht, met veel thee- en koffieplantages langs de weg. Je ziet hier ook veel fineer werkplaatsen.
Vlak voor aankomst in Nghia Lo hebben we nog en optie om een stukje offroad te nemen. Dit is optioneel. Nghia Lo is een klein leuk stadje, waar je Dao en Hmong mensen zullen tegenkomen. Hier zullen we overnachten. Er zijn een paar eetgelegenheden in het dorp.
Dag 4 - Nghia Lo - Sapa
Wij rijden verder naar het noorden. Het landschap wordt hier direct erg mooi. Aan beide zijden van de weg vind je groene rijstterrassen tegen de bergwanden gebouwd. Wij rijden hier in een hoger gebergte en steken dan ook een paar hoge passen over. Je komt hier meer mensen van de (witte) Dao stam tegen. Na de tweede hoge pas, met prachtige vergezichten, stoppen we in het plaatsje Mu Can Chai voor lunch.
Het dan nog een lang stuk naar de laatste pas van vandaag. Deze pas is met 2.000 meter ook de hoogste van de gehele reis. Als je geluk het met het weer zie je vanaf de pas de hoogste berg van het land aan de rechterkant. Dit is de Fansipan met 3.600 meter.
De eindbestemming Sapa was heel vroeger een weekend bestemming voor Franse generaals. De plaats ligt op 1600 meter en heeft daardoor een zeer prettig klimaat. Het plaatsje is nu echter uitgegroeid tot een enorme toeristische trekpleister, maar ook dat is leuk om een keer mee te maken. De reis er naar toe blijft fantastisch.
Dag 5 - Sa Pa - Bac Ha
We dalen weer af naar het laagland. Het is een kleine 30 km naar de hoofdstad van de provincie Lao Cai. De plaats ligt aan de grens met China. Na de afdaling drinken we koffie met uitzicht op de grens. Als we de plaats uitrijden is het niet ver naar een kort offroad deel.
De route daarna volgt de grens met China. Je ziet hier de muur van prikkeldraad die de Chinezen langs de gehele grens gebouwd hebben, voorzien van camera's. Aan de andere kant van de weg vind je bananen en ananas plantages. In de plaats Muong Khuong stoppen we voor lunch.
Daarna volgt een van de vele mooiste routes van de reis. De smalle weg langs kleine dorpjes geeft heel mooie uitzichten met later in de middag uitzicht over een diep dal met een prachtig meer. Net na de stuwdam stoppen we de laatste keer om iets te drinken en hebben dan nog een mooie binnendoorroute, zeer smal maar verhard, over een hoge pas naar Bac Ha.
Dag 6 - Bac Ha - Ha Giang
Iets ten noorden van Bac Ha slaan we rechtsaf een nu verharde weg in. Deze weg brengt ons over een klein bergplateau. Halverwege slaan we af en volgen we erg smalle beton paadjes met prachtige uitzichten op de hoge pieken aan de grens met China. In dit gebied vind je kleine Hmong dorpjes waarvan de mensen niet veel toeristen gezien hebben. Als we geluk hebben komen we hier juist op de dag dat de buffelmarkt gehouden wordt.
We dalen dan af naar de plaats Coc Pai waar we koffie drinken. Vervolgens volgen we de rivier en een klein stuwmeer en hebben we nog een optionele rit over smalle paadjes stijl naar boven. Na de lunch in Huang Su Phi slaan we af een nieuwe binnendoor route in. Het eerste deel is recent geasfalteerd maar het tweede deel bestaat nog uit zeer smalle betonpaadjes. Wederom vind je aan beide kanten prachtige rijstterrassen.
Dan dalen we verder af en komen op de drukke hoofdweg naar Ha Giang. Het is via deze weg nog 30 km naar ons resort net ten noorden van de stad.
Dag 7 - Ha Giang - Meo Vac
Na het ontbijt in de grote stad rijden we een bijzonder mooi berggebied in. Dit wordt in de volksmond ‘Dong van – Meo Vac’ genoemd, naar de twee grootste dorpen. Direct na Ha Giang wordt de weg smal en klimmen we over een prachtige bergkam heen. In het dal hierachter ligt het kleine plaatsje Yenh Minh. Hier vlak voor hebben we nog een optionele offroad route, als het niet te nat geweest is tenminste.
De Dong Van regio is bekend vanwege haar karst gebergte. Dit is een zeer bijzonder gebied, stijl, ruig en vel rotsiger dan andere delen van deze reis. Het is ook een populair gebied geworden, vooral voor Vietnamezen zelf, die hier met grote groepen doorheen trekken maar het is fantastisch.
Wij hebben een paar routes door het gebied die de meeste toeristen niet kennen en daarom heel rustig maar supermooi zijn. Het laatste deel van de route tussen Dong Van en Meo Vac is het absolute hoogtepunt van de gehele reis. De diepe kloven en hoge stijle pieken geven een bijzonder contrast.
Dag 8 - Meo Vac - Ba Be
Meo Vac ligt op circa 1100 meter. Direct na vertrek dalen we na een korte klim af tot 200 meter. Je voelt direct dat het warmer wordt en de uitgestrekte rijstterrassen zijn weer terug van weggeweest. Na de afdaling hebben we nog een bijzonder leuk stukje offroad over een smal spoor door de jungle.
Na de koffie hebben we nog een langer optioneel stuk tot Bao Lac. Na de lunch slaan we een binnendoor route is. Deze is smal en af en toe erg slecht maar geeft wederom prachtige uitzichten. Het laatste deel van de route is recentelijk geasfalteerd en gaat nog over een mooie hoge pas.
Bij aankomst in het nationaal park Ba Be zetten we de motoren op de boot en varen we naar de overkant waar we overnachten bij mensen thuis, in eenvoudige kamer. Hoewel de meeste kamer voorzien zijn van eigen wc en douche.
Dag 9 - Ba Be - Hanoi
Het is een lange dag terug naar de hoofdstad. De route vanaf Ba Be gaat door idyllisch landschap met steile bergwanden, watertjes en rijstvelden. Dit blijft zo tot de koffie en dan wordt het drukker.
Vanaf de stad Thai Nguyen is het laagland en wordt het nog drukker. Hoewel het meeste verkeer tegenwoordig over de nieuwe snelweg rijdt, waar wij met de motoren niet op mogen. In ieder geval zal de aankomst in Hanoi met de motor een bijzondere belevenis zijn, we mengen ons hiervoor tussen de honderdduizend brommers die door de stad krioelen. Een mooi einde van een fantastische reis.
Dag 10 - Hanoi - Amsterdam
Als het lukt om een dagvlucht terug te boeken ben je dezelfde dag nog thuis, anders in de vroege ochtend van de dag erna op dag 11.
Opties
Upgrade naar Honda XR250 motor is € 245,-
Na programma naar Halong Baai, 2 overnachtingen waarvan 1 op de boot in Halong Baai: € 259,-
Eenpersoonskamertoeslag bij Halong Baai verlenging is € 59,-
zaterdag 10 t/m maandag 19 oktober 2026
|
Vanaf: |
||
|
Prijs op basis van 10 dagen |
€ 1.799,00 |
|
|
Toeslag: 1-persoonskamer |
|
Bovenstaande prijzen zijn per persoon
Laat als eerste je ervaring achter
Even geduld..
We zijn bezig met het bevestigen van je boeking.
Je wordt binnen enkele seconden doorgestuurd.