Een boeking maak je via onze website. Zodra je een reis aanklikt en op de reispagina komt, kun je rechtsonder op de oranje 'BOEK NU' knop klikken. Je wordt naar de boekingspagina verwezen. Vervolgens kun je hier alle gegevens invullen en kun je de boeking afronden. Je ontvangt vervolgens een boekingsbevestiging in de mail.
Veelgestelde vragen
Boekingen
Hoe maak ik een boeking?
Hoe ver van te voren moet ik een boeking maken?
Groepsreizen: zolang wij beschikbare kamers hebben, kunnen deze reizen geboekt worden tot 1 dag voor vertrek. Dit geldt niet voor reizen die een vlucht, transport en/of ferry inbegrepen hebben.
Individuele reizen: Voor onze individuele reizen hebben wij geen hotels op voorhand gereserveerd, wij zijn dus afhankelijk van de beschikbaarheid van de hotels. Na het ontvangen van een boeking, vragen wij de hotels voor je aan. Een last-minute boeking kan in dit geval lastiger zijn m.b.t. tot de beschikbaarheid, maar wij gaan dan direct aan de slag met jouw boeking.
Hoe reserveer ik een extra overnachting op de heen en/of terugreis van een reis?
Bij veel van onze reizen kun je een extra overnachting bijboeken. Wij reserveren dan een extra nacht op de heen- en/of terugreis voor je. Je ontvangt dan ook mooie, toeristische verbindingsroutes tussen de hotels. Je boekt deze extra overnachtingen via onze website. Wanneer je een reis boekt en op de boekingspagina bent, kun je in stap 3 aanvinken welke extra overnachtingen je graag bijboekt. De prijs van deze overnachtingen kun je dan ook direct zien.
Hoe en wanneer betaal ik mijn geboekte reis?
Na het ontvangen van jouw boekingsbevestiging, kan het tot 14 dagen duren voordat je van ons de factuur ontvangt. Op deze factuur staan alle betalingsgegevens vermeld. Wij vragen een aanbetaling van 20% op alle reizen welke uiterlijk twee weken na ontvangst van de factuur betaald dient te zijn. Bij reizen met motorverhuur, motortransport, ferryovertochten en vluchten vragen wij een aanbetaling van 30%. Vervolgens dient de restantbetaling uiterlijk zes weken voor vertrek betaald te zijn. Hier dien je zelf zorg voor te dragen, je ontvangt geen extra mail over de restantbetaling.
Betalingen vinden plaats per overschrijving. Wil je contant betalen? Maak hier dan een afspraak voor bij ons op kantoor.
België: Het is niet mogelijk om per creditcard te betalen. Deze vraag krijgen wij regelmatig in verband met de automatische reisverzekering die hier bij inbegrepen zit. We adviseren je in dit geval om een losse, kortlopende reisverzekering af te sluiten.
Kan ik een verzekering afsluiten bij mijn geboekte reis?
Ja, het is ook mogelijk om een kortlopende reis- of annuleringsverzekering aan je reis toe te voegen voor reizigers uit Nederland. Deze verzekeringen worden aangevraagd via Unigarant Verzekeringen. Tijdens het boekingsproces kun je aanvinken dat je interesse hebt in een verzekering via Unigarant. Vervolgens ontvang je een mail hierover. Daarna kun je de verzekering definitief maken. Het vervolg verloopt allemaal via Unigarant en voor verdere vragen dien je contact met hen op te nemen, dit kan via 088 299 38 82.
België: Het is niet mogelijk via ons een verzekering af te sluiten voor reizigers afkomstig uit België. We adviseren je in dit geval om een losse, kortlopende reisverzekering af te sluiten.
Waarom betaal ik een toeslag voor een eenpersoonskamer?
Hotels rekenen altijd een extra toeslag voor een eenpersoonskamers. Deze toeslag is een compensatie voor de accommodatie, omdat je als alleengebruiker vrijwel altijd een 2-persoonskamer bezet.
Reisbescheiden en routes
Wanneer ontvang ik de reisinformatie van mijn geboekte reis?
Uiterlijk drie weken voor jouw vertrekdatum ontvang je alle reisinformatie, mits de reis volledig is betaald. In deze reisinformatie kun je alle reisbescheiden vinden zoals de routes, hotelvoucher of accommodatie overzicht, checklist, etc.
Hoe ontvang ik de routes van mijn geboekte reis?
Wanneer je bij ons een reis boekt, ontvang je de routes uiterlijk drie weken voor vertrek met de reisinformatie. Wij sturen de routes en tracks altijd in GPX-format. Ook sturen wij een handleiding mee, waarin precies omschreven staat hoe je de routes in de TomTom en Garmin kunt zetten. De routes die je ontvangt zijn gecomprimeerd in een ZIP bestand, deze dien je eerst uit te pakken op de PC of laptop. Hiervoor kun je bijvoorbeeld 7-ZIP gebruiken.
Er zijn mogelijkheden om de routes in te laden op de telefoon. Hier dien je echter zelf zorg voor te dragen. Wij kunnen hiervoor enkel de betaalde versie van de TomTom Go App voor aanbevelen.
Bekijk hier de instructievideo's
Instructievideo Garmin: https://www.youtube.com/watch?v=hU2GolHNRbs
Instructievideo TOMTOM: https://www.youtube.com/watch?v=bmXpPVkNms4
Bekijk hier de geschreven handleidingen
Garmin: https://www.horizonmotorreizen.nl/garmin-handleiding-routes.pdf
Tomtom: https://www.horizonmotorreizen.nl/tomtom-handleiding-routes.pdf
Wat moet ik doen als het inladen van de routes niet lukt?
Mocht het desondanks onze instructies niet lukken om de routes in de navigatie te laden, dan kun je contact opnemen met ons kantoor via +31 (0) 493 230 235. Wij helpen je telefonisch graag verder. Een tip is op alvorens ervoor te zorgen dat je TeamViewer op jouw pc hebt gedownload. Dan kunnen wij vanuit ons kantoor met jouw pc meekijken en de routes inladen.
Een andere optie is om bij ons op kantoor langs te komen tijdens onze openingstijden. Het wordt erg op prijs gesteld wanneer je hier eerst een afspraak voor maakt bij ons.
Kan ik ook losse routes kopen van Horizon Motor Reizen?
Nee, wij verkopen enkel pakketreizen. Het is dus niet mogelijk om enkel de routes van een reis bij ons te kopen. Er is slechts één uitzondering, namelijk voor de 5-Landen Tour reis, die enkel de routes bevat. Ook voor verbindingsroutes is het noodzakelijk dat de extra overnachting geboekt is via ons.
Vignetten, milieustickers, tolwegen en andere bijzonderheden voor routes?
Bovenstaande onderdelen zijn niet van toepassing zolang je op onze routes blijft*. Wijk je van de routes af, dan kan het wel zijn dat je deze nodig hebt en dien je hier zelf zorg voor te dragen. Indien je in dat geval meer informatie wilt weten, kunnen we je adviseren om contact op te nemen met bijvoorbeeld de ANWB.
Indien jouw motor meer dan 95dB aan geluid produceert, hebben we hier ook alternatieve routes voor. Dit is bijvoorbeeld van toepassing bij het boeken van onze reis naar Vorarlberg.
*Zeer lange verbindingsroutes uitgezonderd
Annuleringen en wijzigingen
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Mocht er na een boeking en facturatie toch nog een wijziging plaatsvinden, dan worden er door ons kosten in rekening gebracht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bijboeken van een extra overnachting, toevoegen van een extra reiziger, aanpassen van kentekens bij een ferryovertocht, etc.
Standaard wordt hier € 50,- per wijziging voor gerekend. Wijzigingen voor een volledige boeking kunnen worden doorgevoerd tot de 42ste dag voor vertrek indien het betrekking heeft tot het verminderen van het aantal reizigers of het veranderen van de reisdata. Vanaf de 42ste dag gaan de annuleringsvoorwaarden gelden.
Ik moet mijn reis annuleren, wat nu?
Indien je door omstandigheden de reis bij ons annuleert, dien je ons hiervan schriftelijk per mail op de hoogte te brengen. Daarna zullen wij jouw annulering verwerken en ontvang je een creditnota. Wij hanteren hiervoor onze algemene voorwaarden.
Indien je nog een deel van de reissom van ons terugkrijgt, zul je een creditnota ontvangen. Het te ontvangen bedrag zal vervolgens binnen 10 werkdagen worden teruggestort. Eventueel gemaakte annuleringskosten kun je indien van toepassing indienen bij de verzekering.
Ik moet mijn reis annuleren en heb een kortlopende annuleringsverzekering afgesloten, wat nu?
Indien je door omstandigheden de reis bij ons annuleert, dien je ons hiervan schriftelijk per mail op de hoogte te brengen. Vervolgens zullen wij je de benodigde documenten toesturen vanuit Unigarant met daarbij informatie hoe deze in te vullen.
Na het invullen van deze documenten, ontvangen wij deze graag weer per mail of post terug. Wij zetten deze vervolgens door naar Unigarant, samen met nog andere benodigde documenten. Unigarant zal contact met je opnemen over een eventuele restitutie van de annuleringskosten.
Vragen over onze groepsreizen
Wat houdt reisbegeleiding in?
Bij onze groepsreizen is er altijd Nederlandse reisbegeleiding aanwezig. Al onze reisbegeleiders zijn gecertificeerd via KNMV. Bij aankomst op de eerste dag in het hotel, is de reisbegeleider al aanwezig en deze zal je verwelkomen. De reisbegeleider zorgt ervoor dat je wordt ingecheckt en dat de kamerindeling goed wordt gehanteerd.
De reisbegeleider rijdt ook iedere dag de dagroutes. Na terugkomst in het hotel zal hij de dag evalueren bij het diner en nieuwe informatie geven over de volgende dagroute.
Hoe word mijn bagage vervoerd?
Je dient zelf zorg te dragen voor het vervoeren van je bagage. Deze vervoer je in bijvoorbeeld de koffers van de motor. Het is niet mogelijk dat jouw door iemand anders of met een auto zal worden vervoerd.
Ik krijg pech tijdens een groepsreis, wat nu?
Indien je bijvoorbeeld met pech langs de weg komt te staan tijdens een groepsreis, kun je de reisbegeleider contacteren. Aangezien deze ook iedere dag de routes rijdt, zal het nooit lang duren, voordat deze ter plaatse is. Vervolgens zal deze je assisteren en ondersteunen in de vervolgstappen.
Waar is het vertrekpunt van de reis?
Het beginpunt van onze routes is het vertrekpunt van de reis. Tijdens een groepsreis vertrek je op eigen gelegenheid via deze route richting het hotel. Bij de eerste overnachting ontmoet je pas de reisbegeleider en de andere deelnemers. Je start de route vanuit de Nederlandse grens, zoals deze je toegestuurd is.
Bij groepsreizen beginnende met een ferryovertocht of vlucht, is het vertrekpunt de ferryhaven of het vliegveld. Je zorgt dan dat je op de juiste datum en tijd hier aanwezig bent, waarover je geïnformeerd wordt in de reisinformatie.
Rijd je iedere dag in één grote groep?
Nee, tijdens onze groepsreizen rijd je niet als een groep achter elkaar. Je hebt de vrijheid om jouw dagen in te delen zoals jij wilt. Gaandeweg ontstaan er vaak kleine groepjes/contacten binnen de groep. Enkel het diner is in groepsverband.
Hoeveel deelnemers heeft een groepsreis?
Gemiddeld hebben onze groepsreizen tussen de 20 - 25 deelnemers. Vanaf 15 deelnemers gaan onze groepsreizen door. Indien wij genoodzaakt zijn de reis te annuleren wegens te weinig deelnemers, bieden wij altijd alternatieven aan of kan de reis kosteloos geannuleerd worden.
Wat houdt motortransport in?
Bij een aantal groepsreizen is het motortransport inbegrepen. Een aantal dagen voor vertrek breng je je motor naar onze locatie in Deurne (Noord-Brabant), waar je je motor kan stallen in onze beveiligde garage. Vervolgens zal jouw motor met je bagage worden getransporeerd naar een locatie in de directe omgeving van je hotel of vliegveld van aankomst. Je motor is tijdens het transport verzekerd tot de dagwaarde van je motor met een maximum van € 70.000,- per motorfiets.
Vragen over onze individuele reizen
Wat houdt een individuele reis in?
Bij Horizon Motor Reizen kun je kiezen uit een groot aantal individuele motorvakanties voor de voor jouw geschikte reisdata. Deze reizen kun je individueel boeken, met je partner, vrienden of eigen groepje. Voor onze individuele reizen hebben wij geen hotels op voorhand gereserveerd, wij zijn dus afhankelijk van de beschikbaarheid van de hotels. Na het ontvangen van een boeking, vragen wij de hotels voor je aan. Na bevestiging van alle hotels, ontvang je van ons de factuur.
Ik krijg pech tijdens een individuele reis, wat nu?
Bij onze individuele reizen zit geen pechhulp inbegrepen. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor. Zorg er voor dat je altijd voorbereid op reis gaat en sluit een reisverzekering af. Zo word je altijd geholpen bij pech.
Ik wil een reis inkorten of verlengen, kan dat?
Dat is mogelijk. Veel van onze individuele reizen zijn naar wens te verkorten of juist te verlengen. Je kan de reis boeken op onze website en via het boekingsformulier een opmerking toevoegen aan je boeking. Hier vermeldt je jouw reiswensen en zorgen wij dat het geregeld zal worden!
Overige vragen
Heeft Horizon Motor Reizen een geprinte brochure?
Nee, wij hebben geen geprinte brochure meer met onze reizen. Al ons reisaanbod is momenteel op onze website te vinden met dagbeschrijvingen en prijzen. Bekijk het aanbod nu, zie: https://www.horizonmotorreizen.nl/ .
Moet ik zelf zorg dragen voor een navigatiesysteem of kan die bij jullie gehuurd worden?
Wij verhuren geen navigatiesystemen. Je dient hier zelf zorg voor te dragen.
Regelt Horizon Motor Reizen ook motortransport voor individuele reizen?
Wij regelen geen motortransport voor individuele reizen. De reizen die we organiseren inclusief motortransport zijn groepsreizen welke te vinden zijn via deze link: https://www.horizonmotorreizen.nl/groepsreizen . Voor overige motortransporten, verwijzen we je graag naar onze transportpartner, MotoMove.
Dirty Roads reizen
Wat houdt een Dirty Roads reis in?
Bij onze Dirty Roads reizen, bestaat het grootste gedeelte van de routes uit onverharde wegen. Dit zijn wegen die niet zijn geplaveid of geasfalteerd. Op deze manier ontdek je gebieden in Europa op een avontuurlijke, sportieve manier.
Voor al onze offroad reizen bieden wij ook voor iedere dag een route over de verharde weg aan. Bij slecht weer is het verantwoorder om deze route te rijden of wanneer je een dag minder energie hebt.
Welke motor en banden zijn geschikt voor een Dirty Roads reis?
Onze Dirty Roads reizen zijn geschikt voor alle allroad motoren. Het is uiteraard wel zo dat hoe lichter de motor is, hoe gemakkelijker deze te besturen is op onverharde wegen.
Voor de zwaardere motoren zoals bijvoorbeeld een BMW GS (Adventure), Triumph Explorer, KTM Adventure, Ducati Multistrada Enduro is onderstaande VRO Allroad Training zeer aan te bevelen.
Bekijk hier de training: https://knmv.nl/2015/januari/vro-allroad-advanced-uitdagende-nieuwe-training/
De juiste banden kunnen de prestaties van jouw motor aanzienlijk verbeteren en zorgen voor een betere grip en controle op onverharde en ruwe terreinen. Adventure-touring banden worden aanbevolen voor het rijden van onze routes. Zorg er uiteraard voor dat je de reis start met een nieuwe set banden.
Waar laat ik mijn bagage?
Je dient jouw bagage op de motor mee te nemen. Een gemakkelijke optie hiervoor is het gebruik van een zadeltas. Ben je nog niet in het bezit van een zadeltas? Neem dan een kijkje op onze webshop.
Kan ik tanken, drinken en lunchen onderweg?
Ja, deze mogelijkheden zijn er. Maar uiteraard zijn er een stuk minder opties onderweg dan wanneer je over verharde wegen rijdt. Soms kom je 150km lang niets tegen. Daarom is het belangrijk dat je goed voorbereid op reis gaat. Enkele benodigdheden die jouw reis gemakkelijker maken zijn:
- Tanktas
- Drinkrugzak/watertas
- Banden reparatie set (inclusief compressor)
- Iets te eten voor onderweg, denk aan verpakte koek of een stuk fruit
- Basis gereedschap voor wanneer je na een val een kleine reparatie moet uitvoeren. Denk hierbij ook aan ductape, touw, tie wraps.
- Powerbank
Wat moet ik doen als ik pech heb en hulp nodig heb?
Pech kan altijd gebeuren en is erg vervelend, zeker wanneer je in de middle- of-nowhere gestrand bent. Bij onze groepsreizen is een reisbegeleider aanwezig welke telefonisch bereikbaar is. Hij zal zo spoedig mogelijk ter plaatse komen om verdere ondersteuning te bieden.
Indien je individueel op reis bent, is het belangrijk dat je naar een plek gaat met bereik. Zo kun je jouw verzekering bellen of een andere hulpinstantie. Het is belangrijk dat je van te voren jouw verzekering gecontroleerd hebt. Bij kleine problemen zoals een lekke band is een reparatieset aan te bevelen, zodat je niet afhankelijk bent van derden.