+31 (0) 493 320235

Belangrijk om te weten

Voorwaarden

Horizon Motor Reizen behoudt het recht onder gewichtige omstandigheden wijzigingen toe te passen. Indien een groepsreis een kleiner aantal boekingen heeft dan 15 personen, wordt er in overleg met de klant naar een voor beide partijen passend alternatief gezocht. Aanmelden voor een reis is mogelijk tot enkele dagen voor vertrek van de reis (met uitzondering van reizen waar een ferry bij betrokken is) en is afhankelijk van de hotels en kan dus in sommige gevallen een teleurstelling oplopen. Indien een reis door Horizon Motor Reizen door bovenstaande redenen wordt geannuleerd, ontvangt u het reeds door u betaalde bedrag in zijn geheel retour.

 

Boekingen

Aanmelden voor een reis geschiedt via de website of per e-mail. Hiervoor kunt u het boekingsformulier op deze website invullen en versturen. Wij zijn dagelijks tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar en kunnen uw aanmelding ook per telefoon aannemen maar deze zal altijd via e-mail bevestigd moeten worden.

Na het kiezen van uw reis en het invullen van uw gegevens op het online boekingsformulier ontvangt u binnen 10 werkdagen een boekingsbevestiging en dient er binnen twee weken 15% van de reissom met een minimum van € 125,- per persoon te worden aanbetaald. Voor de reizen waarbij de reissom meer dan € 1000,- bedraagt en/of een ferry overtocht geboekt moet worden vragen wij een aanbetaling van 30%. De restant reissom dient uiterlijk zes weken voor aanvang van de reis te zijn betaald.

 

Annuleringen

Indien een reisovereenkomst wordt geannuleerd, zijn voor iedere reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 7de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 95% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 7de dag (inclusief): de volle reissom. 

 

Aansprakelijkheid

Alle reizigers zijn in het bezit van een geldig rijbewijs voor hun voertuig. Reizigers die deelnemen aan onze motorreizen en trainingen rijden ten aller tijde onder eigen verantwoordelijkheid, of deze nu individueel of in een groep rijden. Horizon Motor Reizen kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van ongevallen of andere schade. Iedere aansprakelijkheid van Horizon Motor Reizen voor immateriële, indirecte, gevolg-of bedrijfsschade is uitgesloten. Horizon Motor Reizen is niet aansprakelijk indien er sprake is van overmacht.

 

Wetgeving inzake reisaanbieders (artikel 7:512 Burgerlijk Wetboek).

Volgens de wet is het verplicht dat wij, als professionele aanbieder van motorreizen, er zorg voor dragen dat voor u als deelnemer aan onze reizen, de vooruitbetaalde reissom veilig is gesteld in het geval van een faillissement. Er wordt geëist dat reizigers met name in het geval van repatriëring altijd terug kunnen keren naar Nederland en daar geen extra kosten voor moeten maken.

 

Hoe heeft Horizon Motor Reizen dit georganiseerd?

Horizon Motor Reizen voldoet aan deze wet omdat u op al onze reizen met uw eigen vervoer reist en dus ten allen tijde met uw eigen vervoer terug kunt keren naar Nederland. Alle reizen die wij organiseren waarbij gebruik gemaakt wordt van een overtocht zijn vooraf, al na de eerste aanbetaling, volledig betaald, zodat u als reiziger op het moment van vertrek al in het bezit bent van een geldig retourticket. Ook in deze gevallen is het dus altijd mogelijk zonder extra kosten terug te keren naar Nederland met uw eigen vervoer.

 

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Vanwege de hoge kosten en voorwaarden die nodig zijn om lid te worden en te blijven van SGR heeft Horizon Motor Reizen besloten zich niet aan te sluiten bij SGR. Vanaf de oprichting in 1993 is het bij Horizon Motor Reizen nog nooit voorgekomen dat een deelnemer zijn of haar reis niet heeft kunnen afmaken vanwege financieel onvermogen, mede hierdoor is het risico voor u als deelnemer zo klein dat extra betalen voor deze garantie geen meerwaarde heeft.

 

Accommodaties

Alle accommodaties die door Horizon Motor Reizen zijn vastgelegd, zijn met zorg geselecteerd. Indien u kiest voor verblijf  op een 1-persoonskamer is een toeslag verschuldigd, echter op veel reizen is slechts een beperkt aantal 1-persoonskamers beschikbaar. Tegenwoordig kan er op verschillende plaatsen gebruikt gemaakt worden van een 2-persoonskamer voor alleengebruik, echter de toeslag zal in veel gevallen hoger zijn. Wacht dus niet te lang met boeken om teleurstelling te voorkomen. De bezetting van de accommodaties vindt plaats op indeling en uiteraard houden wij rekening met uw voorkeur.  Vermeld dan ook ten aller tijde of u een allergie heeft en / of vegetariër bent zodat wij dit kunnen doorgeven aan de hotels om teleurstellingen te voorkomen. Let op: Indien u kiest voor een 2-persoonskamer op indeling tijdens een groepsreis maar er zijn geen andere deelnemers die hier ook voor gekozen hebben dan zijn wij genoodzaakt de éénpersoonstoeslag te berekenen.

 

Routes en Media

Alle routes zijn uitgezet door Horizon Motor Reizen. Deze routes zijn vrijblijvend te rijden. U kunt de routes individueel maar ook in (beperkt) groepsverband rijden. Alle routes zijn beschikbaar voor GPS zodat u op uw GPS-toestel de routes kunt inladen en vervolgens kunt volgen. Veruit de meeste routes zijn ook beschikbaar als roadbook (tot aan 2017). Tijdens al onze reizen hanteren wij het motto "(bijna) alles mag, niets moet" zodat u mede een eigen invulling kunt geven aan de wijze hoe u uw vakantie wenst door te brengen. Alle tijdens de reizen gemaakte fotos en film beelden zijn eigendom van Horizon Motor Reizen en mogen in welke vorm dan ook gebruikt worden als promotie materiaal.

 

Tot slot

Horizon Motor Reizen doet haar uiterste best uw vakantie goed en zorgeloos te laten verlopen. Helaas kan het soms voorkomen dat u tijdens uw vakantie met onvolkomenheden wordt geconfronteerd. Indien dit het geval is dient u hiervan terstond melding te maken bij de betrokken dienstverlener, zodat deze een passende oplossing kan treffen. De aansprakelijk voor Horizon Motorreizen ex artikel 7:509 BW wordt beperkt tot maximaal 3 maal de betaalde reissom. Indien de tekortkoming niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van uw vakantie, dient u dit onverwijld te melden bij Horizon Motor Reizen, via telefoonnummer: +31 (0)493 320235.