+31 (0) 493 320235
Horizon Check Icon

Grootste aanbieder van Nederland & België

Horizon Check Icon

Door onze klanten met een 8,6 gewaardeerd

Horizon Check Icon

100 bestemming in 24 landen

Horizon Telephone Icon

Voor meer informatie:
+31 (0) 493 320235

Al 6.875 tevreden reizigers gingen je voor!
Boek deze groepsreis eenvoudig en snel.

Boek nu

Europa - 75 - Passentoer

27 juli tot 08 augustus

vanaf €1579

De ultieme uitdaging!

Deze reis is voor bikers die in zijn voor een ongekende belevenis en de ultieme uitdaging aan willen gaan: in krap 2 weken tijd een gigantisch aantal passen bedwingen! Vorig jaar hebben we met de première van deze krachtmeting geschiedenis geschreven. Durf jij dit jaar mee te rijden met deze supertour?

Dag 1: De route start op de snelweg bij Heerlen en brengt je over de snelweg om Aachen heen naar de Eifel. Eerst steek je nog een klein stukje door het Parc Natural des Hautes Fagnes (België) heen om via leuke bochtige wegen door het Eifel en Moezel gebied in het Pfalzerland aan te komen. Op de bochtige routes naar het Pfalzerland tref je nog geen passen aan, maar heb je zeker mooi stuurweg. Onderweg passeer je diverse leuke dorpen en is er ruim voldoende gelegenheid voor koffie, lunch en tankstops. De vele bochten worden uiteraard ook vergezeld door een variatie aan mooie uitzichten. 

In de Noord Vogezen rijd je de eerste pas op deze toer. Net voordat je bij het hotel aankomt passeert je het hoogste punt bij km stand 360: Col du Pfaffenschlick (375 m). Hierna is het nog slechts een paar kilometer over een leuke bochtige weg naar het hotel. Het hotel ligt aan je rechterhand en de motor kan op de privé parkeerplaats van het hotel geparkeerd worden.

Ervaringen van onze klanten

Mooie reis en best wel vermoeiend, hotels onderweg zeer goed met uitzondering het hotel in Briançon dit was ondermaats vond ik. Af en toe te kleine en te slechte weg.Men moet rekening houden dat er ook mensen bij met duo/toermoto veiligheid.. Lees verder

2019-08-08

leuke motorervaring en mooie hotels,volgend jaar weer horizon!

2019-08-07

Dit is een hele mooie, maar ook een zeer intensieve groepsreis. De hotels zijn goed en de organisatie is top.  Zeer van genoten. Graag tot de volgende keer.  Vr Gr John Hoogenboom

2018-08-09

Leuke reis ook voor onervaren motorrijder zoals ik. heb genoten van de mooie routes en de vele bochten. wel een intensieve reis die tot in de puntjes verzorgd is. de reisleiding Marcel en Jos waren top kan nog uren .. Lees verder

2018-08-08

Geweldige en afwisselende reis gemaakt en leuke mensen ontmoet. Bij deze reis merk je echt hoeveel verschil er zit tussen de verschillende delen van de Alpen. Het was wel een intensieve reis met stevige afstanden en soms kleine wegen waardoor temp.. Lees verder

2017-08-30

Ook al heb je de meest bekende hoge bergpassen in Europa al een of meerdere keren gereden, dan is het rijden van 75 passen in een tijdsbestek van 12 dagen, waarbij je naast die bekende passen ook talloze andere passen rijdt, een mooie uitdaging. D.. Lees verder

2017-08-09

Dag 2: Franse passen in de Vogezen

Na een stevig ontbijt begin je aan een indrukwekkend lijstje Franse col's die je vandaag gaat rijden: Col du Donon – 727m, Col du Moulin – 592m, Col de Mandray – 694m, Col du Bonhomme – 949m, Col du Louchbach – 984m, Col du Calvaire – 1.144m, Col du Wettstein – 880m, Col de la Schlucht – 1.139m, Col des Feignes Sous Vologne – 955m, Col du Bramont – 956m, Col de Grand Ballon – 1.343m, Col du Hundsrück – 748m

De route start met een mooi bochtig geheel door de Noord Vogezen. Nog even geen passen, maar wel veel leuke bochtige wegen door een mooie natuur. Variërend van kleine en smalle weg afgewisseld met wat bredere wegen. De heuvels gaan al snel plaatsmaken voor de wat hogere bergen en de bochtige wegen blijven behouden. Na 2 uur rijden passeer je op de eerste pas van vandaag het hoogste punt van de Col du Donon (727m). Daarna volgen de col's elkaar in een rap tempo op.

Het laatste deel van de route rijd je door de mooie en oude stad Belfort. Het kan hier druk zijn aangezien Belfort ook een grotere stad in de regio. Na Belfort volg je de doorgaande weg richting Montebéliard. Net voor Montebéliard kom je aan bij het hotel van vandaag.

Dag 3: Vanuit de Vogezen door de Jura

Je start vanuit Frankrijk en al vrij snel bereik je de Zwitserse grens. Hier rijdt je een stuk door Zwitserland om vervolgens weer terug naar Frankrijk te gaan de Jura in. Na een paar kilometer zie je het mooie Lac de Saint-Point aan je rechterhand liggen en betreed je het Jura massief. De Jura is een gebergte aan weerszijden van de grens tussen Frankrijk en Zwitserland. Met deze reis gaan we dwars door het gebergte en proberen we jou de mooiste plekjes mee te laten pakken. Het is een oud berggebied, waarvan de toppen zich parallel aan elkaar uitstrekken van noord naar zuid. Het is een prachtig gebied en zeer geschikt voor motorrijders.

Via de Col de la Croix de la Serra met een top van 1.049m verlaat je het Juragebergte richting het Lac de Bourget. Voordat je echter bij het hotel aan komt rijd je nog over de tweede en laatste schitterende pas van vandaag: Col du Grand Colombier (1.498m). Een col bekend uit de Tour de France met een erg mooie uitzichten. 

Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-106
Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-4

Dag 4: De hoge Franse Alpen

Vandaag staan er meer dan 15 hoge passen op het programma namelijk: Col de la Clusaz – 1184m, Col de la Plainpalais – 1173m, Col de Leschaux – 897m, Col des Essérieux – 833m, Col du Marais – 843m, Col de la Croix Fry – 1.477m, Col de Aravis – 1.478m, Col de la Forclaz Queige – 871m, Col de Madeleine – 1.993m, Col du Glandon – 1.924m, Col de la Croix de Fer – 2.067m, Col du Mollard – 1.630m, Col du Chaussy – 1.533m, Col du Ventour, Col du Télégraphe – 1.566m, Col du Galibier – 2.645m, Col du Lautaret – 2.058m, Col du Montgenèvre – 1.854m. Een stevige route waarbij het mogelijk is te kiezen voor een korte of een lange route welke je beide de mooiste passen van de Hautes Alpes laten zien. Je eindigt bij het hotel waar je twee nachten verblijft.

Dag 5: Rondrit Franse en Cottische Alpen

Opnieuw een zeer stevige route vandaag met 10 hoge cols maar je kunt uiteraard ook een rustdag inplannen. Vandaag staan de volgende passen op het programma: Col d’Izoard – 2.360m, Col de la Platrière – 2.220m, Col de l’Ange Gardien – 1.347m, Col de Vars – 2.109m, Col de la Bonette – 2.802m, Col de la Lombarde – 2.350m, Col le Valcavera – 2.416m, Col d’l Morts – 2.480m, Colle d’Esischie – 2.370m, Colle di Sampeyre – 2.284m, Colle Dell’ Angelo – 2.744m. 

Vrijwel direct begin je aan Col d`Izoard met een hoogte van 2.360m. Dit is een prachtige col met een schitterend uitzicht. Verder zuidelijk passeer je de Col de la Platrière en als de route naar rechts gaat de Col de l’Ange Gardien. Na deze mooie cols blijft het fantastisch om te rijden met eerst Col de Vars en daarna de wat drukkere, maar wel een van de hoogste wegen van Europa, Col de la Bonette. Op de Col de la Bonette pakken we nog een extra lusje mee, zodat je tot een hoogte van 2.802m gaat. 

Het tweede gedeelte van de route bevat veel relatief onbekende maar wonderschone passen op weg terug naar het hotel.

Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-136
Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-192

Dag 6: Op weg naar Zwitserland

Vandaag verlaat je Frankrijk en ga je op weg naar Zwitserland met opnieuw prachtige hoge passen: Col du Montgenèvre – 1.854m, Colle delle Finestre – 2.178m, Col du Mont Cenis – 2.083m, Col de L’Iseran – 2.770m, Col du Petit Saint-Bernard – 2.188m, Col du Grand Saint-Bernard – 2.469m. Vandaag heb je ook de keuze tussen twee routes waarbij er een route voorzien is van een stuk onverhard. Colle delle Finestre is een prachtige, hele smalle, alleen omhoog geasfalteerde weg tot 2.176m. Naar rechts het eerste deel verhard naar boven en dan 8km onverhard naar beneden door het Parco Naturale Orsiera Rocciavè. Daarna steek je nog even de de grens over met Frankrijk en iets onder de top van de Col du Mont Cenis is er prachtig uitzicht op het stuwmeer Lac du Mont-Cenis. Vanaf daar ga je naar één van de hoogste col van Europa, Col de L`Iseran met een hoogste punt van wel 2.770m.

Hierna rijd je door Val d`Isere, een groot bekend ski dorp waar in 1992 enkele onderdelen van de olympische winterspelen zijn gehouden. Vanaf Val d`Isere rijd je over Col du Petit-Saint-Bernard weer Italië in. Vanuit Aosta ga je via Col du Grand Saint-Bernard met een top van 2.469m de grens van Zwitserland over. Dan kom je op het eind van de route met heel veel haardspeld bochtjes Martigny binnen rijden richting het hotel.

Dag 7: Interlaken en Sint-Gotthard

Vanuit het hotel in Martigny kom je al snel aan bij Col de la Croix en Col du Pillon. Bij col du Pillon staat een grote gondel en als je daarmee omhoog gaat kan je over de eerste hangbrug ter wereld lopen op 2.965m die van de ene naar de andere bergtop gaat met een spectaculair uitzicht. Na die twee colletjes rijd je naar Interlaken. Hier heb je prachtig uitzicht over de Thunersee en de Brienzersee, waar je tussendoor rijdt.

Dan is het richting de grote Alpen passen. Net voordat je daar aan begint, rijd je langs de Aareschlucht. Je moet entree betalen om deze te bezichtigen, maar dat is wel even de moeite waard. De Aareschlucht is een kloof die is uitgesleten door de rivier de Aare. De kloof wordt doorsneden door de rivier de Aare, waarvan de stroming door de nauwe doorgang sterk verhoogd wordt tot ongeveer 12 km/h op het punt dat de rivier de Aareschlucht verlaat. De lengte van de kloof bedraagt 1.400 meter; op het smalste punt is de kloof slechts een meter breed. Het hoogste gedeelte van de kloof is 180 meter boven de rivier. In 1888 is de kloof toegankelijk gemaakt voor publiek door de aanleg van een pad tussen de rotswanden en in 1912 werd er nachtverlichting aan de kloof toegevoegd. De Aareschlucht is inmiddels een belangrijke toeristische trekpleister voor de regio.

Hierna volg je de route naar de Grimsel pas met een pashoogte van 2.164m. Je kunt op de top gratis een panorama weg rijden welke de moeite waard is. Deze weg is wel maar één keer in het kwartier open! Na de Grimselpass rijd je vrijwel direct de Furkapass op. Ook weer zo’n mooie indrukwekkende pas. Het passen festijn is hierna nog lang niet over, want de Passo San Gotthardo volgt! Uiteraard gaan we over de oude pasweg. Je passeert het hoogste punt op 2.106m. De laatste pas van vandaag is de Nufenenpass of Passo della Novena met een pashoogte van 2.480m. Als je dan daarna in het dal komt ga je aan het einde van de weg naar links en ben je met 2km al snel bij het hotel.

Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-161
Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-217

Dag 8: Monstertoer Grimsel, Susten en Splugapas

Vandaag rijd je de langste dagroute uit de 75-passen toer. Vertrek dus op tijd in de ochtend. Je start vandaag één van de grote Alpenpassen die je gisteren tegengesteld hebt gereden: De Grimselpass. Na Grimselpass vervolg je de route over de Sustenpass, Oberalppass en de Lucmanier pass. Iets voor de top van de Sustenpass, bij km stand 70, gaat de route naar rechts richting de Steingletscher. Het kost 5 Frank om hier in te mogen en het is dus aan te raden om een muntje van 5 Frank opzak te hebben. Het is behoorlijk imposant om aan de voet van zo’n grote gletsjer te staan. Na de Lucmanier pass kom je in het plaatsje Biasca, waar je op een gegeven moment aan de linkerkant een heerlijk restaurantje hebt.

Na de koffiestop rijd je door naar de San Bernardino pas, waarbij je het hoogste punt passeert op 2.066m en eventjes verder kom je op de top van de Splugenpass op 2.117m. Vanaf daar rijd je verder naar de Malojapass, waarna je door het exclusieve en dure stadje Sankt Moritz rijdt. Van daaruit rijd je de laatste pas van vandaag, de Julierpass, die een pashoogte van 2.284m heeft. Na de Julierpass kom je aan in Wolfgang-Davos waar er een heerlijk hotel op je wacht om nog eens na te praten over de 450km route van vandaag.

Dag 9: Vanuit Zwitserland naar de Italiaanse Dolomieten

Vanuit Davos volgen de prachtige brede passen elkaar op. Als eerste rijd je de Flüelapass op. Het hoogste punt van deze pas ligt op 2.383m. Aan je rechterhand bevindt zich de Schottensee en direct links de Schwarzsee. Er staat ook een Alpenhoorn waar je mee op de foto kan. De hele pas geeft je prachtig uitzichten over de weg en het dal, dus af en toe even stoppen langs de weg om een foto van de haarspeldbochten of het prachtige berglandschap te maken is aan te raden.

Daarna door naar de Ofenpas (2.149m). Het is hier leuk om even een ijsje te eten bij Süsom Givè, het restaurant op de top, vanwaar je prachtig uitzicht hebt. Hierna volgt de Umbrailpas. Deze pas ligt op de grens tussen Italië en Zwitserland in het Nationaal Park Stelvio. Het hoogste punt ligt op 2.503m. Dan de afslag naar de Stelvio. Je gaat op deze reis naar de top en dan (een stukje) via dezelfde weg terug, omdat dat beter op de route past, en overslaan is natuurlijk geen optie. De Stelvio is met 2.757m één van de hoogste verharde bergpassen in de Alpen. De route brengt je naar het hoogste punt van de pas bij het restaurant Tibet. Je hebt hier bij helder weer een schitterend uitzicht over de vele haarspelden die de Stelvio (andere zijde) kent. Aan de kant die je naar beneden rijdt passeer je er 36.

Via dit indrukwekkende lijstje passen rijdt je richting het hotel aan de voet van Passo Pordoi: Gaviapass – 2.652m, Tonale pass – 1.883m, Passo della Mendola – 1.363m, Passo Lavazè – 1.805m, Passo Costalunga – 1.745m, Passo Pordoi – 2.239m 

Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-306
Horizon-Motor-Reizen---Europa-75-passen-juli-2018-JD-321

Dag 10: Megapassen Dolomieten

Uiteraard is er voor deze dag ook een mooie, niet al te lange route, beschikbaar. Ben je wat vermoeid neem dan een rustdag. In de Dolomieten in dit gebied zijn dan ook genoeg anders dingen te beleven. Zo kun je op de Pordoi met de kabelbaan naar de Sass Pordoi tot op 2.950m komen. Schitterend uitzicht en de liefhebber kan hier ook naar beneden wandelen. Je kunt ook gaan parasailen of vanuit het hotel een korte wandeling doen in de bergen doen.

Voor diegene die er geen genoeg van kunnen krijgen hierbij het indrukwekkende lijstje passen voor vandaag: Passo Campolongo – 1.875m, Passo Valparola – 2.168m, Passo Falzarego – 2.117m, Passo di Giau – 2.236m, Passo Staulanza – 1.773m, Passo Duran – 1.605m, Passo Cereda – 1.316m, Passo Rollo – 1.989m, Passo Valles – 2.032m, Passo San Pellegrino – 1.918m, Passo di Sella – 2.218m, Passo Val Gardena – 2.121m. 

Dag 11: Großglockner Hochalpenstraße

Vandaag laat je via diverse Dolomieten passen Italië achter je en rijd je richting een van de bekendste passen van Europa, namelijk de Großglockner Hochalpenstraße met een hoogte van 3.798 meter meteen de hoogste berg van Oostenrijk. De Großglockner is gelegen in het Hoge Tauern-gebergte, in dit gebergte ontspringt ook de Pasterze-gletsjer. De Großglockner Hochalpenstraße is een 47,8 km lange tolweg met veel (genummerde) bochten. Na deze indrukwekkende pas rijdt je richting de grens van Duitsland. Niet veel verder is het overnachtingshotel.

Horizon-Motor-Reizen---Groepsreis-Tirol-Karinthie---JD-258
Horizon-Motor-Reizen---Duitsland-Groepsreis-Sauerland-2019---BvK-42-7

Dag 12: De Duitse B, K en L wegen

Na een goed ontbijt vertrek je vandaag richting Neurenberg. De bergen zijn een stuk lager dan de afgelopen dagen en zijn meer heuvels te noemen. Via mooie Duitse wegen rijdt je in de richting van Landshut en niet veel later steek je de Donau over in de richting van Neurenberg. De Donau is de op één na langste rivier van Europa en is een regenrivier, wat betekent dat de rivier gevoed wordt door grond- en regenwater. Daarna rijdt je het laatste gedeelte richting het hotel in Neurenberg.

Dag 13: De laatste dag richting Nederland

Na het ontbijt neem je afscheid van alle andere deelnemers en heb je de keuze om via een uitgezette route richting de Nederlandse grens te rijden of je kiest ervoor om de motor op de snelweg te zetten en de laatste dag in een rap tempo af te werken, aan jou de keuze. 

Deze reis bevat lange routes van vaak meer dan 300 km per dag met erg veel bochten per km, waarbij verschillende keren over 10 of meer passen op dezelfde dag wordt gereden. Dat is meer dan een flinke kluif. Daar moet je stevig voor op je zadel zitten. Heb jij ervaring in de bergen en rij je probleemloos dagen aaneen lange trajecten? Dan kan dit zomaar jouw droomreis worden!

Horizon-Motor-Reizen---Duitsland-Groepsreis-Sauerland-2019---BvK-33
Boek nu